Pages

Ads 468x60px

06 Mart 2007

Sis


80'lerin ortası olması lazım çünkü çok küçüktüm. Annem ve babam kitap sevgisini daha okumayı yeni öğrendiğim zamanlarda bana aşıladığı için o yaşlarda bile kitaplar benim için çok önemliydi. Bir gün babamla birlikte bir pazar yerinde dolanıyorduk, hayal meyal hatırlıyorum, daha çok bit pazarı tadında bir mekandı. Satıcılar malları yerlere saçmış, herkes birbirinden alakasız şeyler satıyordu. Yerdeki bir tezgahta artık parça pinçik olmuş, nerdeyse sayfaları dağılmak üzere olan bir kitap gördüm ve babama almak istediğimi söyledim. Kitabı eve getirdikten sonra hemen tamirata başladım ve mümkün olduğunca derli toplu bir hale getirdikten sonra okumaya koyuldum. Kitap Stephen King'in "O" adlı romanıydı ve King'le işte bu şekilde tanıştım. Sonraki yıllarda da bütün kitaplarını okudum.

Elbette hepsi birbirinden güzeldi ama çoğunlukla kısa hikayelerini biraz daha fazla severdim. Bunlardan Sis (Mist) okurken çok keyif aldığım, bittiğinde beni hayal dünyamda gezintilere çıkaran harika bir hikayeydi. Az önce filminin çekildiğini ve bu sene gösterime gireceğini öğrenince bu anılarım canlandı işte.

Ancak King kitapları aslında sadece eğlenceden ibarettir. Beni en çok etkileyen, hatta belki de hayatımı değiştiren başka bir yazardır ve kendisiyle ilgili en kısa zamanda birşeyler yazacağım.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

"Sis"(Skeleton Crew) gerçekten çok iyi bir kitaptı. Aynı kitaptan "Nona" ve "Yaşama Hırsı" (Survivor Type) adlı hikayelerini de çook severiz.

Oktay dedi ki...

"O" kitabını okuduktan sonra palyanço fobisi başlayabilir insanda... ben de ufak yaşlarda okuduğum için diyorum.. :)

Admin dedi ki...

"O"yu okuyan cogu insan palyacolardan hazzetmez abi zaten dedigin gibi :)

Bi de, sanirim Skeleton Crew'u dilimize cevirirken hikayelerin hepsini cevirmemisler. Orjinali de, Türkçe cevirisi de mevcut bende, bi vaktim oldugunda karsilastirayim bakalim hikayeleri. Ama eksikler vardi diye hatirliyorum nedense...

lithaen dedi ki...

Ben de The Tailsman'ın hastası olmuştum. Peter Straub'la beraber yazılan bir kitaptı sanırım...
Beni baya bi etkilediydi...birine verdim gitti... Salağım..olsa da okusam.... öf...

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

Kendi halinde, sıradan, hayatın koşturmacası içinde yuvarlanıp giden, çocuk ruhlu ve hiç büyümek istemeyen bir adam burada içini döküyor...