Pages

Ads 468x60px

09 Kasım 2006

Tefal ve hepsiburada.com

Birkaç hafta önce bir sabah eski ütüm aniden çalışmamaya karar verdi. Zaten tabanı falan da artık pek iyi durumda olmadığından tamir ettirmektense yeni bir ütü almaya karar verdim. Ne alacağıma karar vermek için net'te biraz araştırma yaptım. Tefal almaya karar verdikten sonra bu markanın ürünlerinin hepsiburada.com'da bayilerden yaklaşık 20 YTL kadar daha ucuza satıldığını farkettim. Modele karar vermek için kullanıcı yorumlarını okudum, bir Tefal bayiisi ve Tefal müşteri hizmetleri ile telefonda görüşüp sorular sordum. Sonra modele de karar verip siparişi verdim.

1 haftadan biraz daha uzun süren beklemeden sonra ütü geldi. Kutuyu açtığımda kullanma kılavuzunun yanında bir de sigorta belgesi olduğunu gördüm. Garantinin yanında bir de (açıkçası ne işe yaradığını pek bilmediğim) bir sigorta yapıyormuş Tefal. "Ooo güzel" diyip garanti ve sigorta işlemleri için Tefal müşteri hizmetlerini aradım. "Hepsiburada.com ürünlerini bizden almadığı için ordan alınan ürünler sigorta ve garanti kapsamı dışında" dediler. İnanamadım, "Nasıl olur?" diye sorunca "Uygulamamız bu şekilde" dediler. Hemen hepsiburada.com'a girip ürün sayfasına baktım, 24 ay garantili yazıyordu.

Bunun üzerine önce Müşteri Hakları Derneği'ni aradım. Orayla yaptığım görüşmenin ardından Sanayi Bakanlığı web sitesini gezdim. İlgili kanunları okuduktan sonra da Bakanlığa telefon edip bu konuda yetkili birisi ile görüştüm. Sonuç olarak garantisiz satışın kesinlikle yapılamayacağını, ütünün bir sanayi ürünü olduğunu ve ithalatçı firmanın 24 ay garanti vermek zorunda olduğunu öğrendim. Ütü fiyatı belli bir limitin aşağısında olduğu için mahkemeye gitmeye gerek kalmadan Tüketici Hakem Heyeti'ne verilecek bir dilekçe ile sorunun çözülebilecegini söylediler. Çankaya'da oturduğum için Çankaya Kaymakamlığı'na gitmem yeterli oluyormuş.

Tam işten izin alıp dilekçe vermeye gidecektim ki, "dur şu Tefal'i bir daha arayayım" dedim. Müşteri hizmetlerinin yetkilisine durum vaziyeti izah ettikten sonra, "bakın ilgili kanunlar bunlar, orda yazanlar şunlar şunlar, bana garanti vermek zorundasınız. Ama hala hayır diyorsanız ben birazdan hukuki başvurumu yapıcam, siz yine garanti vereceksiniz ama sadece iş uzamış olucak" dedim. "Bir saniye bekler misiniz" diyip bana bir süre iğrenç bekleme müzikleri dinlettikten sonra "Efendim, müşteri memnuniyeti politikamız kapsamında sizin garantinizi ve sigortanızı hemen başlatıyoruz" dediler.

Sonuç olarak hepimiz haklarımızı bilmek ve yeri geldiğinde kavga gürültü etmeden, efendi efendi savunmak ve peşini bırakmamak zorundayız. Yoksa her an olmadık bir kazık yiyebiliriz.

Hiç yorum yok:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

Kendi halinde, sıradan, hayatın koşturmacası içinde yuvarlanıp giden, çocuk ruhlu ve hiç büyümek istemeyen bir adam burada içini döküyor...