Pages

Ads 468x60px

19 Ekim 2006

Nezahat


2 yıl önce Bodrum'daki tatilde bu çiçeği ilk defa görmüş ve çok beğenmiştim, yukardaki fotoğrafı cep telefonumla o yüzden çektim. Bu seneki Kaş tatiline kadar da bir daha başka bir yerde kendisini göremedim. Bu yaz kaldığım otelin bahçesinde tekrar karşılaşınca otel sahibinden rica ettim ve çiçekten bir dal kaptım. Ankara'ya gelince sabah ilk işim hemen bir saksı ve toprak alıp Otel sahibinin tavsiyesi üzerine 4 yaprağı toprağa dikmek oldu. Elimde üzerinde sadece küçük 2-3 yaprak olan sap kaldı ve onu da atmak yerine dikeyim dedim. Aman ne iyi etmişim, aylar geçmesine rağmen o yapraklar ne boy verdi ne de çürüdü, öyle kendi hallerinde duruyorlar. Ancak sap yavaş da olsa gelişiyor, geçenlerde yeni yapraklar çıkmaya başladı (yaşasın!). Yeni dallar ise nerden ve ne şekilde çıkacak diye heyecanla bekliyorum. Adını bir türlü öğrenemediğim bu çiçeğe Nezahat ismini verdim. Hayatımda ilk defa bir çiçeğe böyle gözüm gibi bakıyorum. Başta annem olmak üzere beni tanıyanlar, çiçek bakma konusundaki hevessizliğimi ve beceriksizliğimi çok iyi bilirler. Ama bu çiçek fotoğraftaki gibi olduğu zaman gerçekten mutlu olacağım.

Bu çiçeğin adını bilen varsa lütfen yazsın, çok merak ediyorum. (Otelin sahibine sormadın mı demeyin, "Çöl Lalesi" dedi ama net'te bu isimle ilgili birşey yok. Yerel ismi olsa gerek.)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Graptopetalum paraguayense.
ve hatta bkz: http://www.f-lohmueller.de/botanic/Crassulaceae/Graptopetalum/Graptopetalum011.htm

Admin dedi ki...

Yaşa be! Kimin kardeşi iste, helal :)

Adsız dedi ki...

Echevaria...Her yerde var ama türkiyede adı nedir bilmiyorum.Bi tür kaktüs...Sen iyi bakmasanda o yaşamak için direnecektir.

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

Kendi halinde, sıradan, hayatın koşturmacası içinde yuvarlanıp giden, çocuk ruhlu ve hiç büyümek istemeyen bir adam burada içini döküyor...