Pages

Ads 468x60px

11 Ağustos 2006

sıkı tutunun

g force'u herkes biliyordur diye farzederek sözlerime başlarken bir yandan da tatilime saatlar kalmasının mutluluğunu yaşıyorum. Birkaç hafta önce Haliç'deki Red Bull Air Race'de 8-9 g yiyen pilotların ağzının burnunun ne şekle girdiğini izlemiştik. Çok eski bir belgeselde, savaş pilotlarının 9 g'ye dayanacak şekilde eğitildiklerini ve bunun için de su dolu bazı özel kıyafetler kullandıklarını izlemiştim.

Bugün wikipedia'da -ki artık o siteyi bir insanlık hazinesi olarak görüyorum- birşeyler araştırırken yine dolu şey okudum. Bunları yazma sebebim de yine orda okuduğum, şimdiye kadar bir insanın maruz kaldığı ve ölmediği en yüksek g'nin kaç olduğunu öğrenince yaşadığım şaşkınlık.

1977 yılında, David Purley isimli bir F1 pilotu İngiltere GP'sinin hazırlık turlarında gazı sıkışıp tam gaz duvara çarptığında bu rekoru kırmış. Saatte 173 km'den 0'a inmesi 66 cm'lik bir mesafede gerçekleşince tam olarak 179.8 g'ye maruz kalmış ve ölmemiş. (evet, yazım hatası yok. yüz yetmiş dokuz nokta sekiz g)

wikipedia'yı çok seviyorum...

Hiç yorum yok:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

Kendi halinde, sıradan, hayatın koşturmacası içinde yuvarlanıp giden, çocuk ruhlu ve hiç büyümek istemeyen bir adam burada içini döküyor...